Rady a tipy
Consultare Digital
Posledná úprava: 19.5.2021 06:57
Približný čas čítania: 5 minút

Často kladené otázky ku daňovému priznaniu

1.Prečo potrebujem na vypracovanie daňového priznania výpis z bankového účtu?  

Z výpisu bankového účtu je pri spracovaní daňového priznania pre fyzické osoby potrebné overiť kedy boli dané príjmy a výdavky uhradené, aby sa tak predišlo nesprávnemu spracovaniu daňového priznania. Pri právnických osobách tento údaj naviac poskytuje pravdivú a hodnovernú veličinu, ktorá zabezpečuje poriadok v účtovníctve.

 

2.Kam mám zaradiť svoj príjem, ak neviem do ktorej skupiny patrí ?  

V prípade, ak neviete kam Váš príjem zaradiť neváhajte a kontaktujte nás prostredníctvom e mailu obchod@consultaredigital.sk Druhou možnosťou ako postupovať je označiť v dotazníku pre FO typ B príjem pod pojmom iné a my Vám následne pri kontrole dokladov priradíme tento doklad do príslušnej kategórie. Pri tomto postupe sa však v určitých prípadoch môže zmeniť cena, o ktorej Vás však budeme informovať.  

 

3.Ako si mám vybrať typ daňového priznania ?  

Pred samotným vyplnením daňového priznania je potrebné vedieť do akej skupiny patrím.  

Právnické osoby, spoločnosti a podniky majú situáciu veľmi jednoduchú a môžu si smelo vybrať formulár s názvom Daňové priznanie pre PO. Tento produkt je určený pre spoločnosti, ktoré nie sú platcami DPH a počet ich faktúr za účtovné obdobie nepresiahol 150. V prípade, ak sa však v tejto skupine nenachádzate, môžete sa nám ozvať pomocou kontaktného formulára v sekcii Kontakt a radi Vám pripravíme individuálnu cenovú ponuku.  

V prípade fyzických osôb je potrebné rozlišovať aké príjmy mám a podľa toho sa rozhodnúť pre daňové priznanie pre fyzické osoby typ A alebo daňové priznanie pre fyzické osoby typ B. Definíciu týchto skupín nájdete už pri samotnom výbere produktového balíka a v prípade otázok nás neváhajte kontaktovať na e mailovú adresu obchod@consultaredigital.sk  

 

4.Ako funguje celý proces spracovania daňového priznania ?  

Daňové priznanie si objednáte vyplnením jednoduchého dotazníka. Na základe Vašich zadaných požiadaviek Vám je po odoslaní formulára zaslaný automaticky generovaný e mail s potvrdením a zoznamom dokladov, ktoré je potrebné zaslať na e mail obchod@consultaredigital.sk alebo vložiť do klientskeho rozhrania. Pre prihlásenie do tohto modulu je potrebné použiť prihlasovacie meno a heslo, ktoré je obsiahnuté v prvotnom maili. Po prijatí dokladov budete mailom informovaný o ich správnosti, prípadne budú od Vás dodatočne vyžiadané chýbajúce doklady. Po schválení správnosti účtovných dokladov je potrebné prihlásiť sa do svojho klientskeho rozhrania, v ktorom sa uskutoční platba pomocou platobnej karty. Na základe tejto platby príde do emailu faktúra. Do piatich dní od verifikácie platby bude zaslané vypracované daňové priznanie vo formáte pdf. a xml na emailovú adresu klienta.    

 

5.Čo ak som zabudol uviesť príjem alebo chcem zmeniť údaj v dotazníku ?

V prípade, ak ste uviedli nesprávne údaje alebo pozabudli na určitý druh príjmu môžete túto objednávku jednoducho upraviť v užívateľskom administratívnom rozhraní. Po zaregistrovaní zmeny Vám bude vygenerovaný nový prístup s potvrdzovacím e mailom o prijatí objednávky a následne môžete smelo pokračovať v objednávke. V prípade, ak sú Vami zaslané podklady už schválené a overené je potrebné nás čím skôr kontaktovať na info@consultaredigital.sk

 

6.Ako podať daňové priznanie ? Kedy musím podať daňové priznanie elektronicky  

Elektronické daňové priznanie sú povinní podávať fyzické osoby podnikatelia a právnické osoby zapísané v ORSR.  Video návod ako jednoducho podať takéto daňové priznanie príde každému užívateľovi v emaili spolu s vypracovaným daňovým priznaním.  

V prípade fyzických osôb nepodnikateľov a právnických osôb, ktoré nie sú zapísané v ORSR je možné podanie okrem elektronického uskutočniť prostredníctvom pošty zaslanej na príslušný daňový úrad alebo osobným doručením. V prípade doručovania prostredníctvom pošty si nezabudnite uschovať podací lístok.  

 

7.Ako použiť súbor xml ?  

Súbor vo formáte .xml je určený predovšetkým pre také fyzické a právnické osoby, ktoré sú povinné podávať svoje daňové priznanie elektronicky. Užívateľ si ho môže jednoducho nahrať do príslušného formulára na web stránke finančnej správy.  

 

 

8.Kam mám poslať podklady pre vypracovanie DP ?  

Podklady pre vypracovanie daňového priznania je možné nahrať do užívateľského rozhrania klienta alebo jednoducho zaslať v prílohe na emailovú adresu      obchod@consultaredigital.sk  

 

9.Ako sa môžem jednoducho kontaktovať so spracovateľom DP ?

V prípade akýchkoľvek problémov nás neváhajte kontaktovať prostredníctvom emailovej adresy obchod@consultaredigital.sk  

 

10.Prečo by som si mal dať spracovať daňové priznanie niekomu inému a nepripraviť si ho sám ?

Daňové priznanie podávajú fyzické a právnické osoby jedenkrát ročne a spoločnosť Consultare Digital s.r.o. disponuje kvalitným odborným tímom, ktorý pracuje dennodenne s touto problematikou. Na vypracované daňové priznanie prostredníctvom takéhoto spôsobu sa môžete spoľahnúť a naviac Vám ušetrí množstvo času.  

 

11.V akom formáte nahrávať doklady?  

Podklady pre daňové priznanie je možné nahrať ako sken prípadne fotografiu vo formáte pdf alebo jpg.